"לפתוח את השוק": קרעי חושף את הרפורמה בתקשורת

איתי גדסי No Comments on "לפתוח את השוק": קרעי חושף את הרפורמה בתקשורת

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג היום את עיקרי תכנית העבודה של משרד התקשורת. פרישת תשתיות סלולר מתקדמות דור 5, פתיחת שוק השידורים לתחרות תוך עידוד שחקנים חדשים, לסגור את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.

ח"כ שלמה קרעי צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג היום את עיקרי תכנית העבודה של משרד התקשורת. בכוונת השר להאיץ פרישת תשתיות סלולר מתקדמות דור 5, לפתוח את שוק השידורים לתחרות תוך עידוד שחקנים חדשים, ולסגור את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. "בישראל פועלת היפר רגולציה בתחום התקשורת, הנוקשה ביותר בעולם. כשנסיר רגולציות – התחרות תכניס לשוק מגוון וריבוי דעות".

השר הוסיף כי בכוונתו "לפתח מודל מדרוג חדש לשיקוף נתוני רייטינג אמינים, לפנות תדרי רדיו מהשידור הציבורי ולהעבירם לגופים פרטיים, להטיל חובת הפקות מקור שיוויונית על כלל הגורמים בשוק, לפתור את האפליה ברשתות החברתיות באמצעות חוק שיגן על חופש הביטוי".

שידורי "קול חי" בכל הארץ? התוכנית של השר קרעי

התכנית של שר התקשורת קרעי:

דור 5: 50 מיליון להאצת הטמעה של יישומים טכנולוגיים חדשניים והקמת צוות בין-משרדי לקידום פרישת תשתיות דור 5 בכל הארץ.

הפסקת ההתערבות במודל העסקי, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים. שוק חופשי ותחרותי שיביא לפתיחת ערוצי תוכן חדשים, להוזלת מחירי תכנים ייעודיים כדוגמת הספורט ולדמי מנוי שווים לכל נפש.

ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות.

תקציב ייעודי לעידוד התחרות והמגוון בתחום החדשות והאקטואליה.

ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. תם עידן הרגולציה ההיפר-אקטיבית. פחות התערבות. יותר תחרות וחופש.

פינוי תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות.

הקלה על בעלויות צולבות ועל היכולת להקים קבוצות תקשורת לשחקנים בעלי נתח שוק קטן, במקביל להגבלה משמעותית של כוחם המונופוליסטי של החזקים.

החלת חובת הפקות מקור על כלל השחקנים, כולל שחקנים בינלאומיים. מגרש משחקים מאוזן ותחרותי, כולל אדישות טכנולוגית בנוגע לאמצעי השידור.

פיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים, וישקף נתוני רייטינג אמינים לרווחת הציבור ותעשיית הפרסום.

צמצום ההגבלות על ייבוא אישי של ציוד קצה.

 



0 תגובות